Danmarks kampsportsunivers

Vandt trods alvorlig knæskade: Nu venter pause på ubestemt tid for Benjamin Hauser

Benjamin Hauser tager sejren i en af sine første kampe som MMA-pro. Foto: Privat

Den norske pro-fighter Benjamin Hauser er ude på ubestemt tid efter sin sejr ved Airtox Dominance 6.0 i KB Hallen lørdag aften.

Det fortæller nordmanden til Fighting.dk.

Hauser vandt ellers overbevisende på TKO i første runde over brasilianske Assis ‘Soldado’ Silva – men sejren dækkede over, at han gik i buret med en krop, der langtfra var klar.

“Jeg beskadigede både mit ledbånd i knæet og mit baglår i min camp og havde en masse problemer,” fortæller Hauser og fortsætter:

“Da jeg kom tilbage til træning, kunne jeg hverken sparke, gribe fat eller bryde. Så jeg trænede kun boksning og fik behandlinger i min camp. Hvis man overhovedet kan kalde det en camp,” lyder det fra nordmanden.

Nu venter en pause, hvor knæet skal genoptrænes, før Hauser kan vende tilbage til buret.

“Planen nu er nu at genoptræne mit knæ. Så vil jeg være tilbage senere på året,” siger han.

Kaotisk optakt til kampen

Skaden var langtfra den eneste udfordring op til Hausers kamp ved Airtox Dominance 6.0.

Nordmanden måtte se sine planlagte modstandere falde som fluer og først efter fire modstanderskift og en vægtgrænse, der gik fra 66 kilo til 72 kilo, stod det klart, hvem Hauser skulle møde.

Læs også: Hauser får ny modstander – for fjerde gang: “Det har været kaos på sit højeste”

Det endte som bekendt med Assis Silva – en 41-årig brasilianer med sort bælte i brasiliansk jiu-jitsu og seks submission-sejr på rekordlisten, der dog også talte 17 nederlag.

“Planen var bare at gå ud og lade slagene flyve. Jeg vidste, jeg var for hurtig og for eksplosiv, men jeg må sige, han var bygget som en mur,” lyder det fra Hauser, der trods den dårlige optakt til kampen fik afsluttet den på fornemmeste vis.

“Afslutningen var smuk. Jeg fintede med jabbet og fangede ham med en lead hook, der rystede ham. Så fulgte jeg op og afsluttede ham,” fortæller en tilfreds Benjamin Hauser.

Vil i buret mod Moh Eter

Selvom der nu venter den selvsikre nordmand en pause, så ved han godt, hvem der er ønskemodstanderen næste gang han går i buret.

Nordmanden retter blikket mod Moh Eter – som han drillende selv har døbe “Mohsquito”. Eter var ham, som Hauser oprindeligt skulle have mødt tilbage i januar.

“Han er en fremragende kickbokser. Både mit team og hans team har sagt ja, så nu er det bare op til Dominance at få kampen lavet,” slutter Benjamin Hauser.

Del artiklen:

Få MMA-overblikket

I vores månedlige nyhedsbrev samler Fighting.dk op på de vigtigste historier og kigger frem.