Danmarks kampsportsunivers

Dyrup fejrer stadig: “Jeg har drukket fadøl siden lørdag – og er ikke færdig endnu”

Jakob Dyrup på vej i buret ved MMA GALLA vol. 29 i Forum Kolding. Foto: Klosterskov Foto/MMA GALLA

Med endnu en førsterunde-finish sikrede Jakob Dyrup sig lørdag aften MMA GALLA-sværvægtsbæltet, da han dominerede og knockoutede den hidtil ubesejrede finne Akseli Kaasalainen på hjemmebane i Odense.

Læs også: Dansk dominans: Jakob Dyrup smadrer finsk udfordrer og tager MMA GALLA-sværvægtsbæltet

Det var den 22-årige danskers femte professionelle sejr i træk – alle modstandere er blevet stoppet i første runde.

Nu er det et par dage siden triumfen, men Jakob Dyrup er fortsat i festhumør, da Fighting.dk fanger ham for en kommentar til sin nye titel som sværvægtschamp.

“Jeg har drukket ufatteligt mange fadøl, og jeg er ikke færdig endnu,” siger Jakob Dyrup med et smil til Fighting.dk.

Har du sovet med bæltet alle nætter siden lørdag? Eller kun den første?

“Jeg har stadig bæltet på. Tænker jeg tager det af en gang i næste uge,” lyder det grinende fra Jakob Dyrup.

Det er ingen hemmelighed, at fem finishes i træk på ét år som professionel MMA-kæmper – og så endda alle i første runde – har gjort danskeren til en eftertragtet herre. Også ude i den store verden.

Læs også: Fighting.dk erfarer: UFC har Jakob Dyrup i sigtekornet

I første omgang venter der dog Jakob Dyrup et tiltrængt break fra træningslokalerne, som har været hans andet hjem, siden han gik pro i april måned sidste år.

“Først og fremmest skal jeg lige holde en uge eller to ferie, og så er det tilbage til træning,” lyder planen for den kommende tid for MMA GALLA-sværvægtschampen.

Du kan læse anden del af vores snak med Jakob Dyrup senere på ugen.

Her fortæller han blandt andet, om han regner med at skulle forsvare sit MMA GALLA-bælte – og hvad hans mål er med MMA-karrieren.

Del artiklen:

Få MMA-overblikket

I vores månedlige nyhedsbrev samler Fighting.dk op på de vigtigste historier og kigger frem.